Zapalenie pęcherza moczowego leczenie oraz objawy

Leczenie zapalenia pęcherza moczowego

Najpierw uczucie lekkiego pieczenia przy oddawaniu moczu, potem bóle podbrzusza i coraz częstsze wizyty w toalecie, podczas których wyciskasz czasem ledwie kilka kropli. To może być zapalenie pęcherza moczowego. Raczej nic poważnego, ale nie wolno tego lekceważyć!

Kiedy zgłosić się do lekarza urologa ??

Z reguły nie jest to bardzo poważne schorzenie i przeważnie samo ustępuje po 2-3 dniach. Gdy jednak nie ma poprawy, a do wyżej wymienionych objawów dochodzą gorączka, nudności i wymioty, bóle w okolicach nerek, a niekiedy także ślady krwi w moczu, to należy się niezwłocznie zgłosić do lekarza specjalisty. Trzeba wyraźnie zaznaczyć, że zaniedbanie infekcji grozi nawracającymi stanami zapalnymi nerek i narządów rodnych. Dobry urolog z doświadczeniem, zleci wykonanie badania moczu i będzie w stanie precyzyjnie postawić diagnozę, po której będzie można rozpocząć leczenie zapalenia pęcherza moczowego. W niektórych przypadkach, gdy lekarz podejrzewa nieprawidłowości w funkcjonowaniu układu moczowego może wykonać dodatkowo badanie USG nerek i dróg moczowych

Zapalenie pęcherza moczowego przyczyny

Jedną z najczęstszych przyczyn zapalenia pęcherza moczowego jest jego przeziębienie. Infekcje o tym podłożu pojawiają się najczęściej zimą, kiedy jesteśmy niedostatecznie ciepło ubrani lub latem, gdy przesadzamy z kąpielami w zimnych zbiornikach wodnych, a potem leżymy na plaży w mokrym stroju kąpielowym.
Inną przyczyną, która może wywołać zapalenie pęcherza moczowego mogą być płyny do higieny intymnej niskiej jakości, wywołujące podrażnienia błon śluzowych, co ułatwia wnikanie drobnoustrojów. Również niektóre tampony lub podpaski mogą wywoływać różnego rodzaju reakcje alergiczne, których konsekwencją może być właśnie infekcja pęcherza moczowego. Czynnikiem powodującym zapalenie pęcherza moczowego mogą być również częste i przypadkowe kontakty seksualne, podczas których można złapać chlamydie lub rzeżączkę. Jednak najczęstszym winowajcą odpowiedzialnym za zakażenia układu moczowego jest pałeczka okrężnicy (Escherichia coli), która bytuje w układzie pokarmowym i wydalana jest wraz z kałem. Zapalenie pęcherza moczowego może się przydarzyć w zasadzie każdemu, bez względu na płeć i wiek. Dużo częściej jednak na to schorzenie cierpią kobiety, co wynika z ich budowy anatomicznej.
Cierpisz na zapalenie pęcherza moczowego? Leczenie domowymi sposobami nie przynosi ulgi? Nie odwlekaj wizyty u lekarza specjalisty. Im szybciej rozpoczniesz leczenie farmakologiczne, tym szybciej wrócisz do zdrowia. Jeżeli interesuje Cię tylko dobry urolog w Warszawie, to my Ci pomożemy. Umów się na wizytę już dziś!

UROLOG Warszawa Żoliborz Twardowska 3

Telefon: 22 300 1566

Wyślij sms o treści UROLOG  na numer tel 501205303 a w odpowiedzi otrzymasz sms zwrotny z najbliższym wolnym terminem.

Sprawdź

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Treść wiadomości