Stulejka leczenie-przyczyny-objawy

Stulejka leczenie

Czujesz ból podczas wzwodu? Nie możesz „zdjąć” napletka, tak by odkrył całego żołędzia? Wstydzisz się bliższego kontaktu z dziewczyną? Prawdopodobnie cierpisz na stulejkę. Spokojnie, od tego się przeważnie nie umiera, jednak jeżeli szybko nie rozwiążesz tego problemu, możesz doprowadzić do nieszczęścia. Czym więc jest stulejka i dlaczego może stanowić zagrożenie? Jest to schorzenie, w którym napletek jest tak zwężony, że nie da się go odprowadzić z żołędzi. Stulejkę należy bezwzględnie skorygować operacyjnie ponieważ nieleczona może doprowadzić do bardzo poważnych konsekwencji, m.in. całkowitego zarośnięcia napletka, zapalenia żołędzi, zapalenia napletka, załupka, a nawet raka prącia i utraty penisa. Tego każdy facet wolałby uniknąć prawda? Sprawdź jakie są przyczyny i jak wygląda bezbolesny zabieg usunięcia stulejki?

Stulejka przed zabiegiem

Przyczyny stulejki

W przypadku noworodków występuje tzw. stulejka fizjologiczna, która wraz z wiekiem i wzrostem penisa stopniowo zanika, przez co pojawia się możliwość odprowadzenia napletka. Zazwyczaj trwa to do 2-3 roku życia. Jeżeli do tego momentu problem sam się nie rozwiąże wówczas pozostają ćwiczenia polegające na odciąganiu napletka w czasie kąpieli, gdy ciało i skóra są najbardziej rozluźnione. Można też stosować maści sterydowe. Jeżeli ćwiczenia wykonywane u synów przez rodziców nie przynoszą skutków konieczne jest przeprowadzenie zabiegu chirurgicznego. Można więc uznać, że stulejka która samoistnie nie znika jest wadą wrodzoną. U dorosłych stulejka może być konsekwencją cukrzycy lub liszaja twardzinowego. W obu przypadkach konieczne jest przeprowadzenie zabiegu stulejki.

Plastyka stulejki – wskazania do zabiegu

Zabieg stulejki u dzieci bezwzględnie wykonuje się w przypadku zapalenia napletka i żołędzi oraz w sytuacjach gdy odpływ moczu jest utrudniony. Z kolei u dorosłych wskazaniami do szybkiego wykonania zabiegu obrzezania są: nawracające ostre zapalenia napletka i żołędzi, częste zakażenia dróg moczowych, obrzęk prącia, wystąpienie załupka, zaburzenia w oddawaniu moczu, zatrzymanie moczu, zaburzenia funkcji seksualnych, podejrzenie zmian nowotworowych napletka. Zabieg stulejki ma na celu przede wszystkim zapewnienie prawidłowej pracy prąciu podczas współżycia oraz ułatwić utrzymanie higieny w okolicy żołędzia. Pod napletkiem gromadzą się różnego rodzaju bakterie, pozostałości po ejakulacie i uryna. W razie jakichkolwiek wątpliwości należy odwiedzić urologa, która oceni stan prącia i podejmie decyzję co do leczenia.

Stulejka po operacji

Operacja stulejki

Zabieg stulejki nie jest skomplikowany ani bolesny dla pacjenta. Szybka jest również rehabilitacja po nim. Obrzezanie wykonuje się u dzieci przy znieczuleniu ogólnym, natomiast w przypadku dorosłych możliwe jest przeprowadzenie zabiegu przy znieczuleniu miejscowym. Urolog eliminuje defekt, rozszerzając tym samym ujście napletka, co pozwoli na jego bezproblemowe ściąganie. Zabieg obrzezania polega na rozcięciu obydwu blaszek napletka, a następnie okrężnym odcięciu nadmiaru zmienionego napletka, w końcu zszyciu obu blaszek napletka szwami pojedynczymi. W czasie zabiegu zakłada się przeważnie rozpuszczalne szwy, które znikają po 2-3 tygodniach. Na koniec urolog nakłada opatrunek z antybiotykiem, który można zdjąć przeważnie po 24 godzinach. Zabieg obrzezania jest przeważnie łatwy do wykonania, o ile przeprowadza go dobry urolog z doświadczeniem w leczeniu stulejki. Dzięki temu zabieg pójdzie sprawnie, a także jest szansa by okres pooperacyjny, a więc rehabilitacja przebiegły pomyślnie, bez komplikacji. Zapraszamy do naszej kliniki przy ulicy Twardowskiej 3 w Warszawie. Stulejka to nasza specjalizacja, każdego roku przeprowadzamy bardzo wiele takich zabiegów.

Operacja stulejki

Higiena po zabiegu stulejki

Bardzo ważną kwestią jest higiena po zabiegu usunięcia stulejki. W tym celu należy każdego dnia brać prysznic, podczas którego należy odprowadzać napletek i delikatnie myć go oraz żołądź wodą z mydłem. Podczas mycia trzeba zachować ostrożność, aby nie podrażniać obolałego prącia po zabiegu. Poza codziennymi prysznicami należy również systematycznie zmieniać opatrunek, przemywając napletek i żołądź środkiem przepisanym przez lekarza. Przeważnie pacjent po zabiegu stulejki dochodzi do siebie po około 2 tygodniach, jednak wskazane jest by zachował abstynencje seksualną przez okres 5 tygodni po zabiegu – chodzi o to, by rany po zabiegu się zabliźniły.

Kluczowe pytania i odpowiedzi

1.Czy zabieg stulejki jest bolesny?

Absolutnie nie. W przypadku dorosłych wykonuje się go w znieczuleniu miejscowym. U dzieci pod narkozą.

2.Jakie mogą być skutki nieleczenia stulejki?

Zaburzenia erekcji, całkowite zarośnięcie napletka, zapalenie żołędzi, zapalenie napletka, załupek, rak prącia.

3.Jakie są korzyści z przeprowadzenia zabiegu?

Higiena, brak problemów ze wzwodem, lepsza samoocena

4.Ile czasu potrzebuje penis po zabiegu by dojść do siebie?

Zazwyczaj po około 10-14 dniach obrzęk zanika, a rany się goją. Przeważnie po okresie około 5 tygodni można odbyć kontakt seksualny.

5.Jaki jest koszt zabiegu?

Prywatnie wykonanie zabiegu stulejki kosztuje około 1500 zł.