Badanie Usg nerek

Badanie USG nerek Warszawa Twardowska 3

O zdrowie trzeba systematycznie dbać i kontrolować w jakim stanie jest organizm. Regularne badania dają możliwość wykrycia niekiedy poważnych chorób zagrażających życiu. Co jakiś czas warto wykonywać badanie USG narządów, w tym m.in. układu moczowego, który z racji pełnionej w organizmie funkcji i często złych nawyków (np. picie w ciągu doby niewielkiej ilości płynów) narażony jest bardziej na choroby niż inne układy w ludzkim ciele.
Co powinno nas zaniepokoić i skłonić by zrobić badanie USG nerek? Przede wszystkim odchylony od normy wynik ogólnego badania moczu, wszelkie bóle brzucha i podbrzusza, a także dyskomfort w okolicy lędźwiowej. USG nerek koniecznie należy wykonać również w przypadku obecności krwi w moczu, jak i przy podejrzeniu kamicy moczowej, nadciśnieniu tętniczym, czy chorobach gruczołu krokowego.

Badanie USG jest prawdopodobnie najlepszym, nieinwazyjnym sposobem sprawdzenia narządów wewnętrznych, często nawet lepszym niż rezonans, a przy tym o wiele tańszym. Dobry urolog pracujący na nowoczesnym sprzęcie jest w stanie w ciągu kilku minut postawić diagnozę. Badanie USG jest również bezsprzecznie bezpieczniejsze od badania rentgenowskiego, podczas którego występuje silne promieniowanie RTG. USG nerek jest absolutnie bezbolesne, a odbywa się poprzez umieszczenie zwilżonej żelem głowicy na skórze tułowia, w badanym miejscu. Po przyłożeniu głowicy lekarz wykonujący USG natychmiast widzi na ekranie monitora obraz tkanek i narządów przez co szybko jest w stanie stwierdzić czy coś poważnego nam dolega, czy też nie. Co ważne USG nie jest badaniem czasochłonnym, ponieważ trwa przeważnie od kilku do kilkunastu minut.

Warto wiedzieć, że do badania USG nerek trzeba się przygotować. Ponieważ lekarz będzie potrzebował zbadać jamę brzuszną to badanie powinno być wykonywane u pacjentów, którzy są na czczo lub przynajmniej po upływie ośmiu godzin od chwili spożycia ostatniego posiłku. Trzeba też pamiętać, by w dniu badania nie pić napojów gazowanych i powstrzymać się od palenia tytoniu.

Co daje badanie USG nerek? Przede wszystkim pozwala ocenić ich położenie, wielkość, a także kształt oraz grubość warstwy korowej i rdzenia. Badanie pozwala wykryć wszelkie zmiany na nerkach takie jak guzy i torbiele. Z kolei w przypadku kamicy moczowej daje możliwość zlokalizowania dużych złogów. USG nerek wykonywane jest również w przypadku nieprawidłowej pracy ze strony dróg moczowych, ponieważ pozwala wykryć przyczyny zastoju moczu, jak choćby wodonercze.

Potrzebny Ci dobry urolog w Warszawie? Zapraszamy do nas na wizytę. Wprawdzie na jednej nerce można żyć, ale lepiej mieć dwie, dlatego w razie wystąpienia niepokojących objawów ze strony układu moczowego lub innych wspomnianych symptomów należy udać się na badanie USG nerek. Pozwoli to ocenić stan narządów i zdiagnozować ewentualne choroby.

UROLOG Warszawa Żoliborz Twardowska 3

Telefon: 22 300 1566

Wyślij sms o treści UROLOG  na numer tel 501205303 a w odpowiedzi otrzymasz sms zwrotny z najbliższym wolnym terminem.

Sprawdź

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Treść wiadomości

Autor artykułu: . Ocena: 5.0

BodyMove

Body Move Maciej Piechota

ul. Twardowska 3
(Bielany)

Telefon: (22) 300 1500

Badanie usg nerek warszawa
Article Name
Badanie usg nerek warszawa
Description
Badanie Usg nerek w Warszawie prywatnie to jedno z najważniejszych badań diagnozujących kamicę nerkową lub kolke nerkową.
Publisher Name