Żylaki powrózka nasiennego

Żylaki powrózka nasiennego leczenie, przyczyny, objawy

Na początek wyjaśnimy co kryje się pod tajemniczą nazwą „żylaki powrózka nasiennego”. Mianowicie, jest to zagęszczenie rozdętych żył, które otaczają nasieniowód oraz jądro. Zazwyczaj dolegliwość występuje po stronie lewej, bardzo rzadko po obu stronach. Każdy dobry urolog potwierdzi, że za poszerzenie żył odpowiadają niesprawne zastawki w żyle jądrowej, które powodują, że podczas wzwodu krew cofa się do moszny.

Żylaki powrózka nasiennego objawy

W niektórych przypadkach żylaki powrózka nasiennego objawiają się bólem w obrębie jądra, który nasila się podczas trwającego dłuższy czas wzwodu. Symptomami wskazującymi również na to schorzenie jest niewielki wzrost temperatury wokół jąder – to jest niebezpieczne dla płodności, ponieważ zbyt wysoka temperatura uszkadza plemniki. Poza tym objawami, które mogą się pojawić przy żylakach powrózka nasiennego są m.in. ból w pachwinie, niewielki obrzęk w obrębie moszny, czy też uczucie ciężkości w mosznie. Należy pamiętać, by w razie jakichkolwiek podejrzeń umówić się na wizytę do urologa. Dobry specjalista pracujący na nowoczesnym sprzęcie szybko oceni stan zdrowia pacjenta i w razie konieczności zaleci odpowiednie leczenie.

Żylaki powrózka nasiennego

Skąd się biorą żylaki powrózka nasiennego ?

Żylaki powrózka nasiennego pojawiają się zazwyczaj w okresie dojrzewania płciowego. Specjaliści szacują, że na tę dolegliwość może cierpieć nawet 15% populacji. Oczywiście nie zawsze się one groźne dla zdrowia, wszystko zależy od ich wielkości. Na rozwój żylaków powrózka nasiennego ma wpływ przede wszystkim genetyka. Ktoś ma tendencję w tym kierunku bądź nie, jednak czynnikami które mają wpływ u osób podatnych na tę przypadłość są intensywny, systematyczny wysiłek albo przeciwnie – długotrwałe siedzenie powodujące spadek przepływu krwi.  Nie wyklucza się również wpływu adrenaliny, która wypływa z żyły nadnerczowej obkurczając naczynia.

Żylaki powrózka nasiennego leczenie

Żylaki powrózka nasiennego można wykryć poprzez samobadanie. Jest to tzw. badanie palpacyjne w pozycji stającej z próbą Valsalvy. Żylaki powrózka nasiennego diagnozuje się najczęściej przy badaniach związanych z męską bezpłodnością, czyli podczas wizyty u specjalisty. Dobry urolog mający za sobą wiele lat praktyki przeprowadza z pacjentem wywiad i badania, czasem stosuje się również badanie USG. W leczeniu żylaków powrózka nasiennego wykorzystuje się leczenie operacyjne, w zależności od stadium zaawansowania choroby – mniej lub bardziej inwazyjne.

Jeżeli tylko zauważyłeś u siebie niepokojące objawy, które mogą wskazywać na żylaki powrózka nasiennego albo inne schorzenie zapisz się koniecznie na wizytę. Pomożemy zdiagnozować i wdrożymy skuteczne i szybkie leczenie.

Warto też przeczytać pokrewny temat ból jądra oraz zapalenie jąder ponieważ ból jest podobny i objawy są bardzo często takie same. W obu przypadkach wizyta u dobrego urologa , który może wykonać badanie usg jąder da Ci pewność z jakim problemem się zmagasz i pozwoli  szybko uporać się z problemem.

UROLOG Warszawa Żoliborz Twardowska 3

Telefon: 22 300 1566

Wyślij sms o treści UROLOG  na numer tel 501205303 a w odpowiedzi otrzymasz sms zwrotny z najbliższym wolnym terminem.

Sprawdź

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Treść wiadomości