Krótkie wędzidełko leczenie – przyczyny

by | 8 czerwca 2016

Wędzidełko to fałd skóry umiejscowiony między dolną częścią żołędzi, a napletkiem. Problem pojawia się wtedy, gdy wędzidełko jest za krótkie i utrudnia bądź uniemożliwia całkowite zsunięcie napletka. Wówczas, konieczne jest przeprowadzenie zabiegu chirurgicznego.

Bagatelizowanie problemu, to nie tylko skazywanie się na niesatysfakcjonujące nas stosunki płciowe ale także narażanie penisa na dalsze dolegliwości – często dochodzi do naderwania krótkiego wędzidełka wskutek czego, dochodzi do obfitego krwawienia. W przypadku wielokrotnego naderwania wędzidełka, blizny w tym miejscu potęgują dolegliwości bólowe.

Przyczyny krótkiego wędzidełka

Skoro już wiemy, czym dokładnie jest schorzenie, określane mianem za krótkiego wędzidełka, warto jest przyjrzeć się temu, co dokładnie to schorzenie powoduje. Czynnikami odpowiedzialnymi za zbyt krótkie wędzidełko są przede wszystkim urazy i przebyte stany zapalne. Za krótkie wędzidełko, może być również wadą wrodzoną. Bez względu jednak na przyczynę zbyt krótkiego wędzidełka, konieczne jest wykonanie zabiegu chirurgicznego. Nie jest to zabieg niebezpieczny, ani skomplikowany, w żaden sposób nie zagraża on też naszemu życiu.

Zabieg ten polega na nacięciu wędzidełka i zszyciu go w taki sposób, aby faktycznie zostało ono wydłużone. Taki zabieg nie trwa dłużej niż kilkanaście minut, zaś wykonuje się go przy zastosowaniu wybranego przez pacjenta rodzaju znieczulenia. Może być to znieczulenie ogólne, jak również miejscowe. Jeśli chodzi o rekonwalescencję po takim zabiegu, pacjent powinien leżeć lub chodzić – nie jest wskazana pozycja siedząca. Przez około 4 tygodnie po wykonaniu takiego zabiegu, nie powinniśmy współżyć czy masturbować się – może to wpłynąć niekorzystnie na proces gojenia się operowanego wędzidełka.

Krótkie wędzidełko objawy

Często osoby które mają problem ze ściągnięciem napletka nie wiedzą, czy winne takiemu stanowi rzeczy jest zbyt krótkie wędzidełko, czy stulejka. W związku z tym ważne żeby z tym problemem przejść się do dobrego urologa, najlepiej takiego który równocześnie specjalizuje się w plastyce wędzidełka i stulejki. Objawem, który powinien zaalarmować każdego mężczyznę, że coś z jego penisem jest nie tak to ból, który pojawia się przy próbie ściągnięcia napletka, zwłaszcza podczas wzwodu, gdy wędzidełko jest napięte.

Każdorazowo naderwane wędzidełko długo się goi, a powstałe w wyniku tego blizny skutkują skracaniem wędzidełka. Zdarzają się także przypadki zerwania wędzidełka, co objawia się ogromnym bólem i krwawieniem u spodu żołędzi. Zbyt krótkie wędzidełko może być przyczyną problemów psychicznych, takich jak obniżenie nastroju, zaburzenia snu, depresja, a nawet skłonność do agresji.

Plastyka krótkiego wędzidełka, czyli leczenie

Krótkie wędzidełko to nie jest niestety problem, który sam przejdzie. Jedynym rozwiązaniem jest wizyta u dobrego urologa, który oceni czy faktycznie wędzidełko trzeba przedłużyć operacyjnie – nazywa się to plastyka krótkiego wędzidełka. To, w jaki sposób przebiega taka operacja, zostało już wyjaśnione wcześniej. Warto jest jednak podkreślić fakt, że jeśli chodzi o bagatelizowanie problemu, jakim jest zbyt krótkie wędzidełko, to nie należy tego robić. Jeśli zignorujemy jakiekolwiek objawy, które mogą świadczyć o tym właśnie schorzeniu, istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo, że w czasie stosunku, wędzidełko zostanie zerwane, a w okolicy penisa pojawi się obfite krwawienie.

Jeśli zatem nie chcemy dopuścić do takiej sytuacji, w momencie, kiedy tylko pojawią się u nas pierwsze objawy sugerujące, iż nasze wędzidełko jest za krótkie, warto jest udać się do lekarza specjalisty. Z całą pewnością, po przeprowadzeniu skrupulatnego wywiadu z pacjentem, jak również po wykonaniu odpowiedniego rodzaju badań, urolog będzie w stanie stwierdzić, czy rzeczywiście problem, z którym się borykamy, dotyczy za krótkiego wędzidełka, czy też jest on spowodowany czymś zupełnie innym.