Rak jądra objawy leczenie

Rak jądra objawy

Na jądrze pojawiła się niebolesna opuchlizna, obrzęk lub zgrubienie? Czujesz tępy ból lub uczucie ciążenia w podbrzuszu, mosznie i pachwinie? To może być rak jądra! Dlatego nie lekceważ objawów tylko koniecznie umów się na wizytę do dobrego specjalisty urologa.

Rak jądra – grupa ryzyka

Rak jądra jest najczęściej występującym nowotworem w grupie wiekowej 20-34. Co więcej aż 75% zachorowań na raka jąder notuje się u mężczyzn pomiędzy 20, a 49 rokiem życia! Najbardziej zagrożeni są mężczyźni z tzw. wędrującym jądrem, a także ci, u których jądro osadziło się w mosznie po 6 roku życia.

Bardzo ważna jest świadomość, by mężczyźni już nawet w okresie dorastania zaczęli się sami badać. Wystarczy raz w miesiącu dokładnie podotykać jądra by upewnić się, że nie zaszły w ich obrębie zmiany chorobowe, czy nie pojawiły się guzki lub opuchlizna.

Rak jądra – badania krok po kroku

Na początek urolog podczas wizyty przeprowadza wywiad z pacjentem i wykonuje podstawowe badanie lekarskie, podobne do samobadania, czyli sprawdzenie stanu jąder. Kolejnym krokiem jest badanie USG jąder oraz moszny, jest ono absolutnie bezbolesne i pozwala na sprawdzenie obu jąder oraz jamy brzusznej. Na jego podstawie dobry urolog może zdobyć wiedzę na temat stadium choroby i podjąć odpowiednie leczenie operacyjne.

Rak jądra leczenie

Leczenie raka jądra polega najczęściej na usunięciu całego jądra, wraz z guzkiem. Operacja odbywa się przy znieczuleniu pacjenta. Po zabiegu zostaje niewielka blizna, a okres rehabilitacji jest stosunkowo krótki. Przed operacją powinno się jednak zbadać poziom markerów nowotworowych, które mogą być później użyte do sprawdzenia, czy nowotwór zaatakował w innych miejscach, czy nie. Dlatego ważne jest aby mieć wyniki zarówno sprzed operacji, jak i po niej, by je później porównać.

Rak jądra to nie wyrok, zwłaszcza wcześnie wykryty. Z jednym jądrem można bez problemu funkcjonować i cieszyć się życiem, wciąż być męskim, zadowolonym z erekcji, stosunków i w perspektywie również ze spłodzonych dzieci. Pamiętaj, że Twoje zdrowie zależy w największej mierze od Ciebie samego. Odpowiedzialny facet, jak czuje że ma problem to umawia się do urologa.

UROLOG Warszawa Żoliborz Twardowska 3

Telefon: 22 300 1566

Wyślij sms o treści UROLOG  na numer tel 501205303 a w odpowiedzi otrzymasz sms zwrotny z najbliższym wolnym terminem.

Sprawdź

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Treść wiadomości