Rak prostaty leczenie metodą HIFU

by | 8 września 2016

Rak prostaty to jeszcze nie wyrok śmierci – nowoczesna urologia zna coraz lepsze sposoby skutecznej walki z tym nowotworem. Jednym z nich jest leczenie raka prostaty metodą HIFU. Na czym to polega i gdzie można zgłosić się na konsultacje do urologa w Warszawie? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo poniżej.

Jak rozpoznać objawy raka prostaty?

Przede wszystkim, musimy być świadomi tego, że jeśli chodzi o chorobę, jaką jest rak prostaty, to jest to zdecydowanie najczęściej występujące schorzenie, jeśli chodzi o nowotwory złośliwe u mężczyzn. Rozpoznanie tej choroby, nie jest jednak proste.

W tym celu, konieczne jest wykonanie odpowiedniego badania za pomocą mikroskopu. Umieszcza się tam wycinki, które pobrane są z gruczołu krokowego. W momencie, kiedy odczuwamy dyskomfort związany z oddawaniem moczu, czy bólami w okolicy krocza, warto jest wybrać się do urologa i wykonać serię niezbędnych badań. Tylko w taki sposób, jesteśmy w stanie otrzymać szybko diagnozę. W przypadku raka prostaty, jak najszybsze jego zdiagnozowanie jest kluczem, jeśli chodzi o całkowite wyleczenie. Jeśli chodzi o leczenie raka prostaty, jako jedną z najskuteczniejszych metod, wskazuje się tutaj przede wszystkim metodę HIFU. Na czym dokładnie jednak ona polega i czy rzeczywiście jest skuteczna?

Na czym polega leczenie raka prostaty metodą HIFU?

Dostępna w wielu rozwiniętych krajach świata metoda HIFU to leczenie za pomocą fali ultradźwiękowej o wysokiej energii, precyzyjnie skierowanej w konkretny obszar guza. W komórkach rakowych powstają pęcherzyki gazu, rozsadzając strukturę chorej tkanki. Chodzi o to, by zniszczyć wszystkie komórki rakowe w obrębie prostaty. Zabieg trwa przeważnie od 1,5 do 2,5 godziny i odbywa się przy znieczuleniu pacjenta od pasa w dół. Do odbytu wprowadzana jest sonda endorektalna, która jest bardzo cienka, przez co nie narusza ścian odbytnicy. Jest to nieinwazyjna metoda leczenia raka prostaty, dzięki której można uniknąć operacji chirurgicznej. Zgłaszając się do dobrego urologa można ocalić sterczę.

Leczenie raka prostaty – zalety metody HIFU

Metoda HIFU to jedna z najbardziej zaawansowanych metod leczenia raka prostaty. W przeciwieństwie do inwazyjnych sposobów leczenia raka prostaty jak prostatektomia, czyli operacyjne usunięcie stercza, radioterapia, terapia hormonalna, czasem też chemioterapia – metoda HIFU charakteryzuje się małym ryzykiem ewentualnych efektów ubocznych. Co więcej w przypadku nawrotu nowotworu można ją powtórzyć, natomiast wspomnianych wcześniej metod tradycyjnych – nie. Warto również dodać, że zabieg metodą HIFU można przeprowadzić także u pacjentów, którzy wcześniej byli leczeni tradycyjnymi metodami, a mają nawroty choroby nowotworowej. Ponieważ leczenie metodą HIFU jest bez urazowe i nie występuje w jego przypadku nacinanie tkanek rekonwalescencja po zabiegu jest stosunkowo krótka. Często już następnego dnia pacjent może funkcjonować, oczywiście nie w pełnym zakresie, pamiętając o tym, by przez kolejne kilka-kilkanaście dni unikać podnoszenia ciężkich rzeczy i nadmiernego wysiłku fizycznego.

Dobry urolog warszawa – leczenie raka prostaty metodą HIFU

Zapraszamy Państwa do naszego gabinetu przy ulicy Twardowskiej 3 w Warszawie. Konsultacji metodą HIFU udziela u nas bardzo dobry urolog onkolog dr Krzysztof Rożnowski. Teraz pacjenci ze stolicy nie muszą już jeździć do Bydgoszczy, by spotkać się z tym specjalistą, wystarczy umówić się na konsultację do naszego gabinetu w Warszawie. Wszystkich, których interesuje nowoczesna urologia i nowatorskie metody zabiegowe zapraszamy do kontaktu.