Zapalenie jąder leczenie przyczyny

Zapalenie jąder leczenie

Zapalenie jąder jest stanem zapalnym, który może obejmować jedno lub dwa jądra. Przyczyną stanu zapalnego najczęściej jest zakażenie bakteryjne przenoszone drogą płciową takich chorób jak rzeżączka czy chlamydia. Rzadziej czynnikiem wywołującym stan zapalny jest wirus świnki, aczkolwiek zdarza się to mniej więcej u 1/3 mężczyzn w okresie dojrzewania.

Skąd się bierze bakteryjne zapalenie jąder? Wynika ono najczęściej z zapalenia najądrzy, które z kolei spowodowane jest zapaleniem cewki moczowej w tylnej części jądra oraz zapaleniem pęcherza moczowego.

Zapalenie jąder objawy

Do najważniejszych objawów związanych z zapaleniem jąder można zaliczyć obrzęk jednego jądra albo dwóch, ból o różnym nasileniu, gorączkę, nudności, wymioty oraz tkliwość jąder. Zapalenie jąder jest przewlekłą chorobą, której leczenie może potrwać nawet kilka tygodni.

Leczenie zapalenia jąder Warszawa

Zapalenie jąder jest niebezpieczną chorobą, dlatego w razie wystąpienia niepokojących objawów należy niezwłocznie udać się do dobrego urologa, który przeprowadzi wywiad z pacjentem oraz badanie przedmiotowe. Chodzi tu m.in. o sprawdzenie węzłów chłonnych w pachwinach, czy nie są powiększone oraz sprawdzenie wielkości jąder. Urolog może również przeprowadzić badanie prostaty per rectum, aby sprawdzić czy nie jest powiększona. Często w sytuacjach gdy pojawiają się wątpliwości, co do przyczyny zapalenia dobry urolog zawsze każe wykonać dodatkowe badania, w kierunku chorób wenerycznych, jak rzeżączka lub chlamydia, poza tym zleci badanie moczu, może również wykonać USG.

Co zrobić, gdy czujesz że z twoimi jądrami jest coś nie tak? Zgłoś się koniecznie do urologa. Nowoczesna urologia zna coraz lepsze sposoby leczenia chorób układu moczowo-płciowego. Jeżeli jesteś zdrowy i trafiłeś na tą stronę zupełnie przypadkiem damy Ci darmową wskazówkę – bezpieczny seks wydatnie zmniejsza ryzyko zakażenia chorobami wenerycznymi prowadzącymi do bakteryjnego zapalenia jąder i innych przykrych dolegliwości męskiej części publiczności.  Chory, czy zdrowy – w obu przypadkach warto być świadomym i odpowiedzialnym.

UROLOG Warszawa Żoliborz Twardowska 3

Telefon: 22 300 1566

Wyślij sms o treści UROLOG  na numer tel 501205303 a w odpowiedzi otrzymasz sms zwrotny z najbliższym wolnym terminem.

Sprawdź